Τα νόστιμα πιάτα προσελκύουν… τουρίστες!

Θα επιλέγατε ποτέ έναν προορισμό, μόνο και μόνο για να δοκιμάσετε τις τοπικές νοστιμιές του; Κάποιοι ναι. Αυτό δείχνει έρευνα της διεθνούς πλατφόρμας ταξιδιωτικών κρατήσεων, Booking.com, σύμφωνα με την οποία ένας στους πέντε σκοπεύει να ταξιδέψει σε κάποιο τόπο αποκλειστικά και μόνο για το φαγητό του.

Τη διεθνή αυτή τάση διασύνδεσης του τουρισμού με τη γαστριμαργία αποφάσισε να ακολουθήσει η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, περιοχή η οποία αναδείχτηκε γαστρονομική περιφέρεια της Ευρώπης για το 2019. Οι τοπικές νοστιμιές, τα προϊόντα που παράγει η περιοχή και οι αυθεντικές μεσογειακές γεύσεις μπαίνουν στο παιχνίδι της προσέλκυσης περισσότερων τουριστών.

Η σχετική δράση ονομάζεται «Be a local» και υλοποιείται από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, σε συνεργασία με τους ξενοδόχους, τη Λέσχη Αρχιμαγείρων Κυκλάδων και Δωδεκανήσου και άλλους φορείς τουρισμού, οι οποίοι συμμετέχουν στην όλη προσπάθεια.

Τα ξενοδοχεία που συμμετέχουν στην εν λόγω δράση προσφέρουν στα μενού τους αυθεντικές γεύσεις του τόπου, παρασκευασμένες με γνήσια τοπικά προϊόντα. Με τον τρόπο αυτό, τονώνονται άλλωστε και οι ντόπιοι παραγωγοί, αλλά και διαμορφώνεται η τοπική παραδοσιακή ταυτότητα.

Σύμφωνα πάντως με τα στοιχεία της έρευνας του booking, που αφορά τον γαστριμαργικό τουρισμό, το τοπικό φαγητό θα είναι το μεγαλύτερο κίνητρο για ταξίδια, με το 64% των επισκεπτών να δηλώνουν την επιθυμία για δοκιμή τοπικών γεύσεων. Επίσης, ένας στους τρεις επισημαίνει ότι στο επόμενο ταξίδι που θα πάει, έχει σκοπό να τραβήξει πολύ περισσότερες φωτογραφίες φαγητού, για να τις κοινοποιήσει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Παράλληλα, το 25% αποφεύγει συνειδητά προορισμούς που δεν έχουν δημοφιλή γαστρονομική ταυτότητα, δημοφιλή γαστρονομικά πιάτα και γεύσεις. Ποιος για παράδειγμα δεν θα εκμεταλλευτεί ένα ταξίδι του στη Γερμανία για να δοκιμάσει διάφορα είδη λουκάνικων, ή δεν θα δοκιμάσει φέτα ή κουλούρι στην Ελλάδα;

Άλλωστε, το 54% δηλώνει ότι επιθυμεί να αποκτήσει μοναδικές γαστρονομικές εμπειρίες κατά τη διάρκεια των διακοπών του. Τα αποτελέσματα της έρευνας δικαιώνουν πάντως όσους επιμένουν ότι η γαστρονομία θα μπορούσε να αποτελέσει ατού για την αύξηση του τουρισμού σε μια περιοχή.

ADD YOUR COMMENT

Your email address will not be published. Required fields are marked *